zamarin zamarin .

zamarin

رشد كودكان با عروسك هاي پوليشي

پس از اينكه در طول روز كودك تحت فرمان افراد مختلف قرار گرفت، به اين مسئله نياز خواهد داشت تا نقش يك فرد بالغ را بازي كند. عروسك هاي پوليشي كوچك، سبك، سازگار، انعطاف پذير و در بعضي از موارد انسان نما هستند و به همين دليل است كه حس مراقبت و انضباط در كودكان را تقويت مي كنند.

بازي كردن نقش پدري يا مادري براي يك عروسك پوليشي احساس كنترل و تسلط را به كودك القا مي كند. برخي از كارشناسان حوزه رشد كودك اعتقاد دارند كه اين چنين بازي هاي تخيلي براي رشد ذهني و اجتماعي كودك بسيار مهم است. علاوه بر اين هيچ چيز براي كودك سه ساله نمي تواند جذاب تر از داشتن يك فرزند با صورت گربه، تمساح يا هر حيوان ديگري باشد.

يادگيري زبان با عروسك هاي پوليشي
زماني كه كودك به عروسك خود اطمينان پيدا مي كند، بيش تر با آن سخن مي گويد. در حقيقت تلاش مي كند تا كلمات جديدي را كه ياد گرفته است تكرار كند. كودكان به طور مداوم با عروسك هاي خود صحبت مي كنند و اين خود يك تمرين بسيار مناسب در زمينه يادگيري است.

كودك با تكرار كلمات تلاش مي كند اطمينان حاصل كند كه كلمات را درست ادا مي كند. اين نكته براي كودك بسيار مهم است كه بتواند احساسات خودش را بروز دهد و افكارش را با ديگري به اشتراك بگذارد. در حقيقت اين مسئله نيز براي رشد كودك ضروري است.

نقش عروسك ها در افزايش قدرت تخيل كودك
آدم ها از بازي كردن با كودك ها خسته مي شوند و كودك نيز اين مسئله را احساس مي كند اما يك عروسك پوليشي هيچ محدوديتي در بازي كردن با كودك ندارد. اين دوست صميمي مي تواند يك ابرقهرمان، يك شاهزاده يا هر موجود ديگري باشد كه كودك دوست دارد خود را در آن نقش ببيند. اين مسئله باعث مي شود كه ماجراهاي جديدي ميان كودك و عروسكش شكل بگيرد. اين نوع حس تخيل نيز براي رشد كودكان الزامي است و از اين دست بازي ها به كودك كمك خواهد كرد تا مفهوم جهان هستي را بهتر درك كند.

قابل اعتماد بودن، از دلايل جذابيت عروسك هاي پوليشي براي كودكان
يكي از دلايلي كه كودكان عروسك هاي پوليشي را دوست دارند آن است كه زماني كه ساير عروسك هاي آن ها در اثر اتفاقات مختلف، به قطعات ريزتري تقسيم شدند، عروسك هاي پوليشي هنوز به شكل اوليه خود باقي خواهند ماند. عروسك هاي پوليشي نمي شكنند، خم نمي شوند و فرو نمي روند. آن ها معمولا نيازي به باتري نخواهند داشت و قطعات سازنده آن ها در اثر ضربه ترك نمي خوردند.

پاكيزگي و مرتب سازي عروسك هاي پوليشي براي كودكان جذاب است
يكي از ويژگي هاي بارز عروسك هاي پوليشي آن است كه به سادگي قابل شستشو هستند. در بسياري از موارد كودكان تلاش مي كنند تا عروسك هاي خود را در انجام امور روزانه شريك كنند. براي مثال بسياري از كودكان دوست دارند تا به عروسك خود غذا بدهند و اين مسئله باعث آلودگي عروسك ها مي شود. يكي از مزيت هاي عروسك هاي پوليشي قابليت شستشوي آن ها در ماشين لباسشويي است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۲:۰۰ توسط:jhygvbc موضوع: نظرات (0)