zamarin zamarin .

zamarin

رشد کودکان با عروسک های پولیشی

پس از اینکه در طول روز کودک تحت فرمان افراد مختلف قرار گرفت، به این مسئله نیاز خواهد داشت تا نقش یک فرد بالغ را بازی کند. عروسک های پولیشی کوچک، سبک، سازگار، انعطاف پذیر و در بعضی از موارد انسان نما هستند و به همین دلیل است که حس مراقبت و انضباط در کودکان را تقویت می کنند.

بازی کردن نقش پدری یا مادری برای یک عروسک پولیشی احساس کنترل و تسلط را به کودک القا می کند. برخی از کارشناسان حوزه رشد کودک اعتقاد دارند که این چنین بازی های تخیلی برای رشد ذهنی و اجتماعی کودک بسیار مهم است. علاوه بر این هیچ چیز برای کودک سه ساله نمی تواند جذاب تر از داشتن یک فرزند با صورت گربه، تمساح یا هر حیوان دیگری باشد.

یادگیری زبان با عروسک های پولیشی
زمانی که کودک به عروسک خود اطمینان پیدا می کند، بیش تر با آن سخن می گوید. در حقیقت تلاش می کند تا کلمات جدیدی را که یاد گرفته است تکرار کند. کودکان به طور مداوم با عروسک های خود صحبت می کنند و این خود یک تمرین بسیار مناسب در زمینه یادگیری است.

کودک با تکرار کلمات تلاش می کند اطمینان حاصل کند که کلمات را درست ادا می کند. این نکته برای کودک بسیار مهم است که بتواند احساسات خودش را بروز دهد و افکارش را با دیگری به اشتراک بگذارد. در حقیقت این مسئله نیز برای رشد کودک ضروری است.

نقش عروسک ها در افزایش قدرت تخیل کودک
آدم ها از بازی کردن با کودک ها خسته می شوند و کودک نیز این مسئله را احساس می کند اما یک عروسک پولیشی هیچ محدودیتی در بازی کردن با کودک ندارد. این دوست صمیمی می تواند یک ابرقهرمان، یک شاهزاده یا هر موجود دیگری باشد که کودک دوست دارد خود را در آن نقش ببیند. این مسئله باعث می شود که ماجراهای جدیدی میان کودک و عروسکش شکل بگیرد. این نوع حس تخیل نیز برای رشد کودکان الزامی است و از این دست بازی ها به کودک کمک خواهد کرد تا مفهوم جهان هستی را بهتر درک کند.

قابل اعتماد بودن، از دلایل جذابیت عروسک های پولیشی برای کودکان
یکی از دلایلی که کودکان عروسک های پولیشی را دوست دارند آن است که زمانی که سایر عروسک های آن ها در اثر اتفاقات مختلف، به قطعات ریزتری تقسیم شدند، عروسک های پولیشی هنوز به شکل اولیه خود باقی خواهند ماند. عروسک های پولیشی نمی شکنند، خم نمی شوند و فرو نمی روند. آن ها معمولا نیازی به باتری نخواهند داشت و قطعات سازنده آن ها در اثر ضربه ترک نمی خوردند.

پاکیزگی و مرتب سازی عروسک های پولیشی برای کودکان جذاب است
یکی از ویژگی های بارز عروسک های پولیشی آن است که به سادگی قابل شستشو هستند. در بسیاری از موارد کودکان تلاش می کنند تا عروسک های خود را در انجام امور روزانه شریک کنند. برای مثال بسیاری از کودکان دوست دارند تا به عروسک خود غذا بدهند و این مسئله باعث آلودگی عروسک ها می شود. یکی از مزیت های عروسک های پولیشی قابلیت شستشوی آن ها در ماشین لباسشویی است.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۲:۰۰ توسط:jhygvbc موضوع: نظرات (0)