zamarin zamarin .

zamarin

همه چيز در مورد توري پرسي

اگر قصد خريد توري فلزي آن هم از نوع پرسي را داريد اين بلاگ كمك شاياني به شما خواهد كرد. توري پرسي، از بافتن سيم و مفتول آهني و فولاد ضد زنگ گالوانيزه شده تهيه شده است، كه به صورت مشبك طراحي و توليد مي شود. برخي از متريال و مواد در توليد توري پرسي، برنج، آلومينيوم، فولاد گالوانيزه، مس هستند. بهيم مفتول زاوش از توليد كنندگان توري هاي پرس مي باشد. براي خريد سيم مفتول گالوانيزه با ما تماس بگيريد.

كاربرد توري پرسي
توري پرسي با توجه به كيفيت و قيمت مناسبي كه دارد، در بسياري از صنايع و حوزه هاي مختلف، از آن استفاده مي شود، به عنوان مثال در مرغداري و نگهداري از پرندگان، از توري پرسي به عنوان قفس استفاده مي كنند. در اغلب موارد از اين توري براي حفاظت از درب و پنجره نيز استفاده مي شود. همچنين به دليل مقاومت بالا به عنوان حصار دور فضاي سبز، زمين هاي كشاورزي و باغ ها استفاده مي شود. در صنعت ساخت و ساز نيز از اين توري به عنوان مسلح كردن بتن جهت فونداسيون استفاده مي شود. از ديگر كاربرد هاي توري پرسي در صنايع نفت، صنايع شيميايي، پزشكي و متالوژي مي باشد.


مزاياي توري پرسي
سطح ضد لغزش اين توري ها، اولين مزيت استفاده از آن ها مي باشد، قيمت مناسب و مقرون به صرفه بودن آن، يكي ديگر از مزيت هاي اين توري، جهت استفاده در صنايع مختلف مي باشد. اين توري به راحتي در مكان دلخواه و بدون استفاده از ابزار خاص نصب مي شود، همچنين در صورت عدم نياز، به اين توري ها به راحتي مي توانيد، آن را برداشته و جمع نماييد.

همچنين توري پرسي در برابر خوردگي مقاومت بسيار بالاي دارد و در برابر هر زنگ زدگي از خود مقاومت كافي نشان مي دهد. يكي از نكات مثبتي كه اين توري ها و خريد توري فرنگي دارند، اين است كه از ورق هاي فلزي بسيار سبك وزن تر و در عين حال مقاوم تر مي باشند.
اين توري ها معمولا به علت وجود مش بندي ها با سايز هاي متفاوت، داراي قدرت گردش هواي بسياري مي باشند. همچنين به راحتي در سايز و اندازه دلخواه برش مي خورند. قيمت توري پرسي به صورت روزانه تعيين مي شود و به دليل نوسان نرخ ارز قيمت ثابت ندارد.

 

روش توليد توري پرسي
توليد توري پرسي توسط دستگاه مناسب اين كار انجام مي پذيرد، به اين صورت كه بافتن مفتول هاي فلزي در اندازه هاي كاملا يك شكل و برابر مي باشند. كه اندازه و مش بندي در اين توري ها كاملا با سفارش مشتري متغير مي باشد.

دستگاه هاي ساخت توري پرسي، انواع و مشخصات بسياري دارند كه هر كدام براي تهيه و توليد، نوعي خاص از توري ها طراحي شده اند. براي مثال همه دستگاه ها، قابليت توليد توري با يك جنس را ندارند، برخي از دستگاه ها فقط با يك آلياژ مشخص توليد را انجام مي دهند.
يك روش ديگر توليد توري، از طريق غوطه ور سازي مي باشد. بايد يك وان تشكيل شده از مواد مذاب كه معمولا محلول زينك مي باشد و دماي حدودا ۴۵۰ درجه سانتي گراد دارد آماده شود. سپس قطعات را درون وان مذكور آب مي كنند. زماني كه آن را از وان خارج كردند، فورا با كربن و اكسيژن واكنش مي دهند. تا لايه اي مقاوم در برابر انواع خوردگي، همچنين زنگ زدگي روي قطعه مورد نظر ايجاد كنند.


انواع توري پرسي
توري پرسي از بافت مفتول به دست مي آيد، حال لازم به ذكر است كه انواع توري بر اساس انواع بافت اين توري ها تقسيم بندي مي شود، دو مدل بافت در اين توري ها وجود دارد كه به بافت هلندي و بافت حصيري معروف هستند. يكي ديگر از انواع بافت توري پرسي، بافت pvc مي باشد، همانطور كه از نامش پيداست، از متريال pvc در آن استفاده مي شود. لازم به ذكر است كه اين بافت در ايران استفاده و كاربري ندارد. البته بافت هلندي و حصيري نيز تفاوت آنچناني با يكديگر ندارند.

توري هاي پرسي از نظر وزن هم با يكديگر متفاوت هستند، به دو شكل توري مشبك سبك و مشبك سنگين دسته بندي مي شوند. معمولا در مش بندي ۲ الي ۵ سانتي متر و قطر مفتول ها ۲ الي ۵ ميلي متر تفكيك مي گردند.
توري هاي پرسي را بر اساس روش توليد و ساخت هم تفكيك مي كنند، به اين صورت كه برخي از توري ها هنگام توليد، از قسمت لبه توري برش مي خورند، برخي ديگر با زاويه ۱۸۰ درجه خم مي شوند و كاربري هاي خاص خود را دارند، برخي ديگر با لبه هاي محافظت شده از فويل توليد مي شوند.

 

نتيجه گيري
توري هاي پرسي مصارف بسيار زيادي در صنعت دارند، با توجه به مقرون به صرفه بودن آن ها و نصب و راه اندازي راحت، همچنين مقاومت بالا، در انواع حوزه ها كاربري زيادي دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۵:۴۶ توسط:jhygvbc موضوع: نظرات (0)